Processing math: 0%
\newcommand{\floor}[1]{\left\lfloor{#1}\right\rfloor} \newcommand{\ceil}[1]{\left\lceil{#1}\right\rceil} \renewcommand{\mod}{\,\mathrm{mod}\,} \renewcommand{\div}{\,\mathrm{div}\,} \newcommand{\metar}{\,\mathrm{m}} \newcommand{\cm}{\,\mathrm{cm}} \newcommand{\dm}{\,\mathrm{dm}} \newcommand{\litar}{\,\mathrm{l}} \newcommand{\km}{\,\mathrm{km}} \newcommand{\s}{\,\mathrm{s}} \newcommand{\h}{\,\mathrm{h}} \newcommand{\minut}{\,\mathrm{min}} \newcommand{\kmh}{\,\mathrm{\frac{km}{h}}} \newcommand{\ms}{\,\mathrm{\frac{m}{s}}} \newcommand{\mss}{\,\mathrm{\frac{m}{s^2}}} \newcommand{\mmin}{\,\mathrm{\frac{m}{min}}} \newcommand{\smin}{\,\mathrm{\frac{s}{min}}}

Prijavi problem


Obeleži sve kategorije koje odgovaraju problemu

Još detalja - opišite nam problem


Uspešno ste prijavili problem!
Status problema i sve dodatne informacije možete pratiti klikom na link.
Nažalost nismo trenutno u mogućnosti da obradimo vaš zahtev.
Molimo vas da pokušate kasnije.

PyGame - једноставне фигуре

Питање 1.

Следећом наредбом се у прозору црта правоугаоник:

pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), (100, 250, 350, 450))

Које су његове димензије?

Q-251: Изабери тачан одговор:






Питање 2.

Нека су дате следеће наредбе

# naredba 1
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), (40, 40, 160, 80))

# naredba 2
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), (40, 40, 170, 90), 10)

Којом од понуђених наредби је могуће прозору додати правоугаоник као на слици?

_images/pg_figure_crveni_pravougaonik.png

Q-252: Изабери тачан одговор:





Питање 3.

Нека је дат следећи код

import pygame, pygamebg
prozor = pygamebg.open_window(300, 200, "")
prozor.fill(pygame.Color("white"))
   # POZICIJA 1
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (75, 75, 150, 50),1)
   # POZICIJA 2
pygamebg.wait_loop()

и нека је дата наредба

pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), (50, 50, 200, 100))

Шта би од понуђених корака резултирало програмом који црта слику попут дате?

_images/pg_figure_crveni_i_crni_pravougaonik.png

Q-253: Изабери тачан одговор:






Питање 4.

Шта ће бити приказано покретањем наредног програма?

import pygame, pygamebg
prozor = pygamebg.open_window(800, 600, "")
prozor.fill(pygame.Color("white"))
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), (40, 40, 40, 40))
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("blue"), (80, 40, 40, 40))
pygamebg.wait_loop()

Упиши ознаку једног од понуђених одговора који сматраш тачним.

  1. _images/pg_figure_kvadrati11.png
  2. _images/pg_figure_kvadrati12.png
  3. _images/pg_figure_kvadrati13.png
  4. _images/pg_figure_kvadrati14.png

Q-254: Изабери тачан одговор:






Питање 5.

Шта ће бити приказано покретањем наредног програма?

import pygame, pygamebg
prozor = pygamebg.open_window(800, 600, "")
prozor.fill(pygame.Color("white"))
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), (75, 75, 75, 150))
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("blue"), (75, 150, 75, 75))
pygamebg.wait_loop()

Упиши ознаку једног од понуђених одговора који сматраш тачним.

  1. _images/pg_figure_kvadrati11.png
  2. _images/pg_figure_kvadrati12.png
  3. _images/pg_figure_kvadrati13.png
  4. _images/pg_figure_kvadrati14.png

Q-255: Изабери тачан одговор:






Питање 6.

Којом од следећих наредби се исцртава црвени квадрат димензија 40 x 40 у доњем левом углу прозора димензија 160 x 160 (види слику)?

_images/pg_figure_kvadrat_dole_levo.png

Q-256: Изабери тачан одговор:







Питање 7.*

Дат је непотпун код једног PyGame програма.

import pygame, pygamebg
prozor = pygamebg.open_window(100, 100, "")
prozor.fill(pygame.Color("white"))
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), (40, 40, 20, 20), 1)
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), _______, 1)
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("red"), _______, 1)
pygamebg.wait_loop()

Чиме треба попунити означена места у коду да би резултат извршавања програма био приказ прозора дат на слици?

_images/pg_figure_tri_kvadrata.png

Q-257: Изабери тачан одговор:






Питање 8.*

Дат је непотпун код једног PyGame програма.

import pygame, pygamebg
prozor = pygamebg.open_window(150, 150, "")
prozor.fill(pygame.Color("white"))
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("orange"), (25, 25, 100, 100))
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (45, 45, 20, 20))
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), ___________)
pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (65, 85, 20, 20))
pygamebg.wait_loop()

Допуни непотпуну команду тако да програм црта овакву слику:

_images/pg_figure_robot.png

Q-258: Изабери тачан одговор:






Питање 9.

Којом наредбом се може исцртати правоугаоник, у који је уписана елипса задата наредбом

pygame.draw.ellipse(prozor, pygame.Color("black"), (420, 360, 120, 60), 1)

Q-259: Изабери тачан одговор:






Питање 10.

Шта се исцртава следећом наредбом?

pygame.draw.ellipse(prozor, pygame.Color("orange"), (150, 100, 50, 50), 1)

Q-260: Изабери тачан одговор:






Питање 11.

Којом наредбом се може исцртати квадрат, у који је уписана кружница задата наредбом

pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("black"), (700, 600), 100, 1)

Q-261: Изабери тачан одговор:






Питање 12.*

Које од следећих наредби цртају кружну линију са центром у тачки (280, 240) и полупречником 40?

Q-262: Изабери тачан одговор:






Питање 13.

Којом наредбом се може нацртати правоугаоник са центром у тачки (175, 150), ширине 100 и висине 50?

Q-263: Изабери тачан одговор:






Питање 14.

Којом наредбом се може исцртати правоугаоник ширине 240 и висине 160, тако да буде центриран у већем правоугаонику задатом помоћу наредбе

pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (360, 320, 400, 320), 1)

Q-264: Изабери тачан одговор:






Питање 15.

Следећом наредбом се у прозору црта једна кружница:

pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (100, 100), 60, 1)

Међу понуђеним тврђењима означи тачна.

Q-265: Изабери тачан одговор:






Питање 16.

Нека је квадрат дефинисан следећом наредбом.

pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (25, 25, 50, 50), 1)

Уколико је круг уписан у квадрат, које су координате центра круга, а чему је једнака дужина полупречника круга?

Q-266: Изабери тачан одговор:






Питање 17.*

Нека су квадрат и кружница задати следећим наредбама

pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (xk, yk, a, a), 1)
pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (x, y), r, 1)

Уколико је кружница уписана у квадрат означи тачна тврђења.

Q-267: Изабери тачан одговор:






Питање 18.*

Који од понуђених кодова

  1. pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (600, 300, 300, 300), 1)
    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (600, 600), 300, 1)
    
  2. pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (600, 300, 300, 300), 1)
    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (750, 750), 150, 1)
    
  3. pygame.draw.rect(prozor, pygame.Color("black"), (600, 300, 300, 300), 1)
    pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (1050, 750), 300, 1)
    

резултира исцртавањем квадрата и круга који се додирују у једној тачки?

Q-268: Изабери тачан одговор:





Питање 19.

Шта се исртава помоћу следећих наредби?

temena = [(40, 80), (80, 80), (80, 40), (60, 20), (40, 40)]
pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), temena)

Q-269: Изабери тачан одговор:






Питање 20.

Које особине има троугао који се исцртава следећом наредбом?

pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(10, 10), (20, 20), (10, 20)])

Q-270: Изабери тачан одговор:






Питање 21.

Под којим условима би следећа наредба исцртала квадрат?

pygame.draw.polygon(prozor, pygame.Color("gray"), [(a, b), (a, d), (c, d), (c, b)])

Q-271: Изабери тачан одговор:






Питање 22.*

У прозор величине 800 x 600 треба уписати ромб дијагонала паралелних осама, тако да су темена ромба удаљена по 5 пиксела од средишта ивица прозора. Којом наредбом се то може учинити?

Q-272: Изабери тачан одговор: